فاکتورهای مهم هنگام خرید کفش کار
نوشته شده توسط : shaapaarak

اگر به نوع پوشش افراد در شغل های مختلف نگاهی بیندازیم خواهیم دید که هر شغل با دیگری، شرایط متفاوتی دارد. نوع لباس و کفش کار در محیط کار بسیار حائز اهمیت است که در صورت بی توجهی به این موضوع عواقب بسیار بدی می تواند داشته باشد. همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان می باشد. علت این نام گذاری، اهمیت بالای این عضو است. حال تصور کنید اگر از کفش کار نامناسب در محیط که استفاده شود چه آسیب هایی خواهد داشت.

از آنجایی پاها در طول روز بیش از 10 ساعت ممکن است درون کفش باشند، پس نمی توان از اهمیت کفش کار غافل شد. از همین رو هنگام انتخاب و خرید کفش ایمنی لازم است به موارد مهمی توجه داشته باشید که در ادامه خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

خرید کفش کار

بخش های مهم کفش کار

.رویه کفش، زیر کفش، دوخت کفش، جنس آن، آستر، طراحی داخلی کفش

ویژگی های کفش کار استاندارد

  • حفاظت در برابر برق

کارگرانی که در اداره برق یا مکان هایی که با الکتریسیته سروکار دارند کار می کنند باید کفش کاری بپوشند که پنجه و کف پایشان را در برابر جریان برق حفاظت کند.کفش فولادی بهترین گزینه است چون از فرو رفتن اجسام نوک تیز و برنده و داغ به پنجه پا جلوگیری می کند. در مورد بالا اشاره کردیم که چرم دوام زیادی دارد اما این تنها مزیت کفش ایمنی چرمی نیست؛ کفش چرم می تواند جریان برق را تخریب کند و از صدمات شدید کارگران جلوگیری نماید.

کفش ایمنی کار

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام سنگین

به جرات می توان گفت مهم ترین خصوصیت کفش کار این است که در برابر لغزش و سقوط اجسام سنگین از پا محافظت کند. کارگران همیشه در معرض خطر سقوط اجسام و وسایل از ارتفاع هستند. کفش کار استاندارد بر اساس میزان قدرت استاتیکی که می توانند تحمل کنند به سه دسته ۳۰، ۵۰ و ۷۰ تقسیم می شود. فش فولادی با بیشترین مقاومت در برابر سقوط اجسام سنگین و نوک تیز از نوع ۷۰ آن است قسمت پنجه پا یک کفش ایمنی استاندارد از جنس فولاد ساخته می شود. کفش های فولادی باید تحمل حداقل ۲۰۰ ژول انرژی را داشته باشند.

  • رعایت موارد بهداشتی

مواد ته کفش باید در برابر دمای هوا و آب کاملا مقاوم باشند. کسانی که در مناطق سردسیر کار می کنند باید کفشی بپوشند که پای آنها را در برابر سرما حفظ کند وگرنه ممکن است صاحب کفش دچار یخ زدگی بشود. کفش ایمنی باید قوس، انعطاف پذیری بالا، پشتیبانی پایه، پاشنه پا و جذب پاشنه پا را فراهم کند.

  • حفاظت در برابر سوختگی

آتش سوزی از اتفاقاتی است که در هر محل کاری ممکن است رخ بدهد. کفش ایمنی استاندارد آنقدر با دوام و با کیفیت است که از سوختگی های فلزات، مواد شیمیایی و سوختگی های تند می تواند در امان باشد.

کفش کار اصل

  • جنس چرمی

کفش کار استاندارد باید بسیار با کیفیت باشد تا طول عمر آن زیاد شود. بیشتر کفش های ایمنی از چرم و پوست بوفالو درست می شوند چون چرم مقاومت بالا و طول عمر زیادی دارد و دیرتر فرسوده می شوند.

  • راحتی

کارگران بیشتر زمان خود را در حال کار هستند و طبیعی است پای آنها باید در کفش احساس راحتی بکند. علاوه بر این کفش کار باید طوری طراحی شده باشد که به راحتی و سریع از پا در بیاید و به پا برود همچنین بندهای کفش های کتانی نباید مشکلی برای کارگر ایجاد کنند.

کلام آخر

همانطور که دیدید برای خرید کفش کار مناسب باید فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی یونکس با داشتن بیشترین تنوع محصولات ایمنی بهترین انتخاب برای شما در این روزهای کرونایی می باشد.

 





:: برچسب‌ها: کفش کار ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: